Algemene voorwaarden

Algemene leverings- en betalingsvoorwaarden

Een schoonmaakovereenkomst tussen opdrachtgever en “JG Services” met merknaam “Redecon” kan op twee manieren tot stand komen: telefonisch of per mail/contactformulier.

  1. Telefonisch: de opdrachtgever kan telefonisch contact opnemen met Redecon om een afspraak in te boeken. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland.
  2. Mail/contactformulier: de opdrachtgever kan via e-mail of met behulp van het contactformulier een schoonmaak aanvraag indienen. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland.
  3. De opdrachtgever heeft ten opzichte van JG Services een vordering tot nakoming van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek van de opdrachtgever via de telefoon of mail. JG Services heeft tegenover de opdrachtgever een vordering tot nakoming van de betaling van de boekingsverzoekprijs, inclusief voorrijkosten en btw, vanaf het moment dat de geboekte en overeengekomen schoonmaakwerkzaamheden zijn voltooid.
  4. JG Services behoudt zich ten alle tijden het recht om een schoonmaakovereenkomst niet te aanvaarden of met onmiddellijke ingang op te zeggen. Bij annulering door JG Services zal, indien er door de opdrachtgever vooraf betaald is, vanzelfsprekend het volledige bedrag terugbetaald worden.
Artikel 2 Werkwijze
  1. De schoonmaakwerkzaamheden van de schoonmaakovereenkomst bestaan uit de activiteiten zoals die beschreven zijn op de website https://redecon.be Redecon is geen huishoudhulp. Wat dit inhoudt en betekent voor de schoonmaakwerkzaamheden is duidelijk aangegeven en omschreven op https://redecon.be
  2. JG Services zal nooit een woonruimte betreden zonder toestemming van één of meerdere bewoners. Tijdens de schoonmaakactiviteiten moeten één of meerdere van de bewoners ten alle tijden aanwezig zijn, tenzij anders overeengekomen.
  3. Nadat de schoonmaakwerkzaamheden afgerond zijn krijgt de opdrachtgever de kans om de uitgevoerde werkzaamheden te inspecteren. Bij ontevredenheid van de uitgevoerde werkzaamheden wordt er enkel actie ondernomen in de volgende gevallen:
  • De klacht moet betrekking hebben tot schoonmaak gerelateerde zaken.
  • De klacht moet betrekking hebben tot één van de ruimtes waar de schoonmaak heeft plaatsgevonden.

Indien de klacht aan de bovenstaande twee eisen voldoet zal de schoonmaker de klacht ter plekke proberen op te lossen. Indien dit niet mogelijk is zal er contact opgenomen worden met de directie die zich daarna over de zaak zal ontfermen.

  1. Indien de opdrachtgever op het eerste zicht tevreden is, maar later toch een tekortkoming opmerkt in de schoonmaakwerkzaamheden, dan moet dit zonder uitstel en uiterlijk binnen 24 uur na afronding van de schoonmaakwerkzaamheden worden gemeld aan Redecon. Er zal dan door Redecon bekeken worden of de klacht legitiem is en hoe deze opgelost kan worden.
Artikel 3 Prijs en betaling
  1. Na het voltooien van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek is de opdrachtgever verplicht de met de boeking corresponderende en overeengekomen prijs te betalen. Bij zeer uitzonderlijke gevallen waarin de vervuilingsgraad duidelijk de verwachte graad overstijgt of de werkzaamheden een extra gevaar met zich meebrengen heeft Redecon het recht om een toelage in rekening te brengen. Indien Redecon van mening is dat er een toelage in rekening gebracht hoort te worden, dan zal dit ten alle tijden vooraf met de opdrachtgever worden besproken voordat er met de schoonmaakwerkzaamheden gestart wordt.
  2. De betaling geschiedt via mobiele betaling of contant. Bij zakelijke aanvragen is het ook mogelijk dat de opdrachtgever het geld na het uitvoeren van de werkzaamheden overmaakt per bank op de rekening van JG Services. Bij het in gebreke blijven van de betaling wordt de zaak uit handen gegeven aan een extern incassobureau. Al de daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 4 Annulering en opzegging
  1. Een annulering door de opdrachtgever van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden is tot 24 uur voor aanvang van de dienstverlening kosteloos mogelijk. De annulering dient duidelijk aangegeven te worden per e-mail aan info@redecon.be of telefonisch. Indien de opdrachtgever binnen 24 uur voor aanvang van de dienstverlening annuleert, dan is Redecon genoodzaakt 50% van het overeengekomen bedrag in rekening te brengen. Bij een annulatie korter dan 1 uur voor aanvang of na aanvang van de werkzaamheden, zal Redecon het volledige bedrag voor de geboekte schoonmaakwerkzaamheden in rekening brengen. Dit na beoordeling van de omstandigheden van de annulering.
  2. Tijdens het schoonmaken zelf kan de schoonmaakovereenkomst niet beëindigd worden, tenzij er sprake is van beëindiging om zwaarwegende redenen. De schoonmaakovereenkomst eindigt dan ook pas wanneer de verschuldigde schoonmaakwerkzaamheden zijn verricht door Redecon.
Artikel 5 Aansprakelijkheid van Redecon
  1. Redecon zal de schoonmaakwerkzaamheden altijd naar beste vermogen uitvoeren met de grootste zorgvuldigheid jegens de opdrachtgever. Mocht de opdrachtgever schade lijden door enige tekortkoming in de uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden, dan is Redecon enkel aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt in geval van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Redecon. Dit houdt dus in dat schade die per ongeluk plaatsvindt door de schoonmaker aan interieur of andere eigendommen onder de aansprakelijkheid valt van de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft niet het recht een vergoeding te eisen voor de aangebracht schade. Verder is Redecon niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. Ook is Redecon niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door het verplaatsen van meubelen, vermissing of beschadiging van meubilair of andere zaken tijdens de uitvoering der werkzaamheden, die niet aantoonbaar het gevolg waren van schuld of nalatigheid van Redecon. Bij eventuele aansprakelijkheid van Redecon jegens de opdrachtgever voor schade, voortvloeiend uit schade door opzet of grove nalatigheid van Redecon, is de uitbetaling van de schade beperkt tot maximaal drie keer de waarde van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden.
Artikel 6 Garantie
  1. Redecon doet altijd zijn uiterste best om de werkzaamheden zo perfect mogelijk uit te voeren.
  2. Redecon staat niet in voor 100% verwijdering van vlekken op oppervlakken die veroorzaakt zijn door onder meer koffie, thee, wijn, bloed, fecaliën, urine, braaksel en huisdieren en/of vlekken die zijn veroorzaakt door toepassing van bleekwater, ammonia en/of andere reinigingsmiddelen en chemicaliën door of namens de opdrachtgever.
Artikel 7 Fotografie en video-opnamen voor publicitaire doeleinden
  1. Mogelijks wordt een opdracht vastgelegd d.m.v. foto’s en video-opnames. De klant geeft Redecon toestemming voor het vastleggen van de werkzaamheden d.m.v. foto en video en deze beelden ook te gebruiken voor mogelijke promotie doeleinden. Zoals, maar niet beperkt tot; blog, vlog, portfolio, social media, flyers. Redecon kan deze beelden ook delen met derden voor het gebruik in mogelijke tv-series, documentaires, films, en dergelijke.
Artikel 8 Toepasselijk recht, bevoegdheid en taal
  1. Met betrekking tot de schoonmaakovereenkomst is het Belgisch recht van toepassing.
  2. De voertaal in deze overeenkomst en gerelateerde onderhandelingen is Nederlands.
  3. In geval van geschillen met betrekking tot deze gebruikersovereenkomst of deze gebruikersbepalingen staat de opdrachtgever de reguliere rechtsgang open.